loading...
تحلیل بازارهای مالی
مهران تکنیکال بازدید : 1184 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (6)

بعد از اون هم سیگنال خریدی ندادم چون سیگنالی در نمودار نمی دیدم. در واقع نوسانات مثبت و منفی جزئی، ذات بازاره و به خودی خود سیگنال خرید یا فروش به حساب نمیاد. با وجود افت از ۲۶۵۰ تا ۲۴۰۰ باز هم معتقد به ادامه افت بودم تا دیروز که نشانه ای دیدم و پست دیشب را نوشتم.  نظر من این بود که قیمت امروز باید به 2500 نزدیک بشه (لا اقل بالای 2480 بره و اونجا بمونه) تا سیگنال خرید صادر بشه. ولی تا حالا نشده اما قیمت به 2476 تومن رسیده. اگه قیمت بالای 2480 رفت و باقی موند، می تونید با در نظر داشتن هدف قله قبلی خرید کنید. اما اولاً با همه سرمایه وارد نشید و دوماً  حد ضرر را در 2400 قرار بدید.  

دلیل این همه احتیاط چیزیه که در نمودار هفتگی دلار و نمودار روزانه یورو می بینم. 

نمودار هفتگی دلار تا امروز که دو روز از هفته می گذره، یک شمع مرد آویزان داره که در پست قبلی در موردش صحبت کردم. اگه تا آخر هفته این مرد آویزان در نمودار وجود داشته باشه، نشان دهنده پایان موج صعودی در تایم فریم هفتگی است. در اینصورت حد اقل یکی دو هفته دلار با افت کلی روبرو خواهد شد. بعلاوه واگرایی منفی RSI هم در نمودار هفتگی دیده میشه.

 

اما نمودار یورو در تایم فریم روزانه یک الگوی کنج صعودی داره (خطوط قرمز روی نمودار). کنج صعودی قائدتاً باید به پایین بشکنه اگر چه احتمال رشد تا سقف کنج وجود داره ولی این الگو، الگویی نزولی محسوب میشه. بعلاوه واگرایی منفی در RSI این الگو را تقویت می کنه.

 

بنابراین در صورت اتفاق افتادن شرایطی که گفتم (باقی ماندن دلار بالای 2480)، این یک سیگنال خرید کوتاه مدت و چند روزه است. چون چشم انداز هفتگی نشانه هایی از سقف داره.

توجه کنید ملاک قیمت من سایت mazanex هست. دلیلش اینه که تمام قیمتهای نمودار بر اساس قیمتهای mazanex هست.

 

ضمناً از دوستان خواهشمندم به هیچ وجه در مورد من و تحلیلهای من در سایت ارانیکو مطلبی ننویسن، حتی اگه فکر می کنن که من خدای تحلیل تکنیکال هستم! چون برای یه عده سوء تفاهم ایجاد می کنه. بعلاوه من با خودم قرار گذاشتم در مورد ارانیکو و تحلیلهای افراد فعال در اونجا، چیزی ننویسم و کامنتی هم در ارانیکو نذارم اگرچه گهگاه سری می زنم و نظرات را نگاهی می اندازم. بنابراین دوست هم ندارم به هیچ وجه اسم من در ارانیکو مطرح بشه. خواهشاً رعایت کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ترلان جهانی در تاریخ 1391/07/03 و 9:39 دقیقه ارسال شده است

مهران جان سلام
من یه خواهشی داشتم، می خوام لطف کنید و یه تحلیل در مورد بازارها ارائه بدید. اینکه برای ما(به صورت عوام) که نمی تونیم تحلیل تکنیکال رو بورس داشته باشیمبه نظر شما بین بازارهای طلا، مسکن و ارز رو کدوم می تونیم سرمایه گذاری کنیم، کلا آینده ی مسکن رو چگونه میبینین و اینکه اگر مثلا من دلار یا طلا بخرم بزارم کنار آیا گرون شدنش از مسکن پیشی میگیره یا رشد نرخ مسکن از طلا و ارز کمتره!؟ یا با افزایش نرخ دلار، قیمت مصالح هم گرون شده و بالطبع قیمت مسکن هم افزایش پیدا میکنه؟، ضمن اینکه باید درآمد حاصل از اجاره ی ملک رو هم در نظر گرفت، ممنون میشم
پاسخ : ببینید در مورد مسکن من هیچ تخصصی ندارم چون تخصص من تحلیل تکنیکاله. مسکن هم نمودار استانداردی نداره که بتونیم تحلیل تکنیکال بکنیم.بنابراین نمی دونم سرمایه گذاری در مسکن بهتره یا بازارهای دیگه.

این نظر توسط صبا در تاریخ 1391/07/03 و 9:27 دقیقه ارسال شده است

با درود
من یه مقدار گیج شدم، شما نوشتین که : "اما نمودار یورو در تایم فریم روزانه یک الگوی کنج صعودی داره (خطوط قرمز روی نمودار). کنج صعودی قائدتاً باید به پایین بشکنه اگر چه احتمال رشد تا سقف کنج وجود داره ولی این الگو، الگویی نزولی محسوب میشه. بعلاوه واگرایی منفی در RSI این الگو را تقویت می کنه.بنابراین در صورت اتفاق افتادن شرایطی که گفتم (باقی ماندن دلار بالای 2480)، این یک سیگنال خرید کوتاه مدت و چند روزه است. چون چشم انداز هفتگی نشانه هایی از سقف داره. "،
این یعنی چی؟!، یعنی نزول داره یا صعود؟!، سقف رو پر کنه یعنی اینکه ممکنه صعود کنه و باید خرید انجام بشه!؟، من حدود 8 هزار دلار می خام خرید کنم، توصیه تون برای خرید چیه؟! و اینکه آیا بین یورو و دلار کدوم رو بیشتر ترجیح می دین!؟
پاسخ : منظور این بود که اگه دلار بالای 2480 بره و تثبیت بشه، رشد کوتاه مدت داریم. در اینصورت یورو هم می تونه به سقف کنج برسه، اما بعدش چشم انداز در تایم فریم هفتگی نزولی است.

این نظر توسط پیله در تاریخ 1391/07/03 و 8:55 دقیقه ارسال شده است

با درود و سپاس
اگه لطف کنید و نمودار انس و سکه را هم تحلیل کنید منمون میشم. چون به نظر میرسه حباب منفی سکه در حال پر شدنه و ممکنه به زودی مثبت بشه. حمایتها و مقامتهای سر راه اونس و سکه کجاست و سیگنال خرید کوتاه مدت در چه حمایتهایی صادر میشه؟
شکلک
پاسخ : در مورد سکه یه پست جدا می نویسم. انس هم به همون مقاومت تحلیل قبلی هنوز گیر کرده.

این نظر توسط haniye در تاریخ 1391/07/03 و 0:05 دقیقه ارسال شده است

ممنون از اینکه وقت میذارید
بنظرتون یورو تا چقدر میاد پایین؟
در مورد سکه هم اگر نظری دارید بفرمایید
قبلا از راهنماییتون متشکرم
پاسخ : در مورد یورو و سکه یه پست جدا می نویسم

این نظر توسط جاوید در تاریخ 1391/07/02 و 21:35 دقیقه ارسال شده است

مهران جان ممنون از زحماتت

الان اقای طه اعلام کرد قیمت بسته شدن تو افشار 2465 تا 2468 بوده.پس با این حساب الگوی قبلی هنوز پابرجاست؟

فردا پس دلار نزولی هست؟
ممنون از تحلیل هات
پاسخ : به هر حال نتونست بالای 2480 بره و بمونه. فقط 2480 را تاچ کرد. برای امروز هم همون موضوع دیروزه. اگه بالای 2480 بره و تثبیت بشه، صعود موقت در غیر این صورت الگوی نزول ادامه پیدا می کنه.

این نظر توسط پیام در تاریخ 1391/07/02 و 19:40 دقیقه ارسال شده است

با سلام
با تشکر از تحلیل های خوب شما
احتمال اینکه ما هنوز در موج b هستیم و این موج یک موج سادع نبوده و خودش شامل 5 موج می باشد چقدر است؟
پاسخ : احتمالش هست. البته موج b نمی تونه 5 موجی باشه، بلکه باید 3 موجی باشه.


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 501
  • کل نظرات : 7186
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2484
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 6,000
  • بازدید سال : 45,751
  • بازدید کلی : 1,771,662
  • کدهای اختصاصی