loading...
تحلیل بازارهای مالی
مهران تکنیکال بازدید : 656 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (5)

هیچ تغییر خاصی در نمودار ایجاد نشده. از دوستان خواهش می کنم تحلیلها را دقیق بخونن و پاسخ من به سوالات دیگران را هم بخونن تا سوالات مدام تکرار نشن.

من دیروز نوشتم که قائدتاً موج c باید از موج a پایین تر بیاد پس باید دلار زیر 2395 بسته بشه . این که تا کجا ممکنه پایین بره معلوم نیست ولی باید زیر 2395 بسته بشه. با این وجود چند نفر سوال کردن که آیا افت ادامه داره؟ و من هم پاسخ دادم که به نظر من افت ادامه خواهد داشت. امروز باز همون سوالات مجدداً چند بار تکرار شده.

تاکید می کنم هنوز موج c تمام نشده بنابراین افت باید ادامه داشته باشه. تنها زمانی می تونیم بگیم این الگو fail شده و سیگنال خرید صادر شده، که قیمت بتونه قله قبلی خودش را به بالا بشکنه. باز هم به تحلیل چند روز پیش  (مواظب باشید تاریخ تکرار نشه) مراجعه کنید و ببینید که هر وقت قله قبلی شکسته شده صعود داشتیم ولی قبل از عید با وجود نوسانات مثبت (پس از افت از 2100) عدم توانایی در شکست قله قبلی، منجر به افت شده.

اما در مورد خبر تخصیص ارز به اولویتها 2 % زیر قیمت بازار، باید بگم  بر خلاف نظر اکثریت که فکر می کنن با پذیرش نرخ بازار توسط بانک مرکزی، نرخ بازار آزاد رشد می کنه، به نظر من لا اقل در کوتاه مدت باعث افت قیمت دلار خواهد شد.

دلیل : در چند ماه گذشته بانک مرکزی می گفت دلار 1226 تومنه ولی به کسی دلار 1226 تومن نمی داد. بنابراین تجار و وارد کنندگان برای تهیه ارز باید به بازار آزاد مراجعه می کردند بنابراین تقاضای دلار در بازار آزاد به شدت زیاد شده بود (اگرچه خیلی از تجار هم تقاضای خودشون را Hold کرده بودند) حالا این را بذارید کنار اینکه به گفته برخی نمایندگان بانک مرکزی حدود یک ماهه که ارز در بازار تزریق نکرده، نتیجه این می شد که دلار روز به روز گرون می شد. اما الان بانک مرکزی میگه به اولویتها ارز می دم اما 2 درصد زیر قیمت بازار. بنابراین یه تاجر می دونه که می تونه ارز را از بانک مرکزی بگیره، هرچند 2 درصد زیر بازار و دیگه نیازی نیست برای تهیه ارز به بازار آزاد مراجعه کنه، بنابراین تقاضا در بازار آزاد کاهش خواهد یافت. البته این به شرطیه که واقعاً بانک مرکزی به حرفی که زده عمل بکنه و دوباره فردا یه چیز دیگه نگه !

اما این اخبار مبنای تصمیم گیری من به عنوان تحلیلگر تکنیکال نیست. من یاد گرفتم که اخبار را فراموش کنم و فقط نمودار را نگاه کنم. شما ببینید این چند روز چند تا خبر متضاد و متناقض منتشر شده، بنابراین اخبار نباید مبنای تصمیم گیری ما باشن.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حمیدآ در تاریخ 1391/07/02 و 10:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام. مهران جان متشکرم. اطلاعات خوب و کاملی دریافت کردم . مرسی

این نظر توسط حسن در تاریخ 1348/10/11 و 19:04 دقیقه ارسال شده است

سلام آقا مهران . یه سوال دارم. به نظر شما الگوی تشکیل شده یک مثلث کاهشی است ؟ ممنون میشم اگه در مورد نوع الگوی درست شده توضیح بفرمایید.
من تازه کارم و تازه دارم کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی را میخونم . ممنون میشم جوابم را تا قبل از باز شدن بازار بدید. چون 1/3 روی سکه 946 هستم و میخوام بدونم چیکار باید بکنم . البته چشم انداز اونس خوبه شکلک
راستی تصمیمتون در مورد آموزش چی شد؟
قبلا هم گفتم من هستم ایمیل هم زدم همشهری
با 3پاس فراوانشکلک
پاسخ : به نظرم نمیشه اسمشو مثلث گذاشت چون خیلی کوچیکه. اگه همون موج شماری الیوت را ملاک قرار بدیم بهتره. در مورد انس قیمت دقیقاً روی خط مقاومتی که در تحلیل قبلی نوشتم قرار داره و هنوز مقاومت را نشکسته اما همونطور که شما نوشتی چشم اندازش صعودیه ولی دلار را من فعلاً نزولی می بینم.

این نظر توسط mojtaba mohammadi در تاریخ 1348/10/11 و 16:48 دقیقه ارسال شده است

با سلام.اقا مهران اصلاح قیمتها از 2670 حساب میشه یا از 2570 که بیشترین قیمت بسته شدن هست؟
پاسخ : در واقع هر دو را میشه حساب کرد. بستگی داره که ما ملاک را چی بذاریم. قیمت پایانی یا کل دامنه نوسان قیمت. ولی در کل میشه از همون 2670 حساب کرد.

این نظر توسط حمید آ در تاریخ 1348/10/11 و 1:06 دقیقه ارسال شده است

با سلام به آقا مهران وتشکر. به نظر من شاید خیلی افراد خودرا درگیر بانک و کاغذبازی نکنن آن هم برای دو درصد در نتیجه تقاضا از بازار ازاد کم نخواهد شد. در ضمن آقا مهران من تعدای سهام لیزیگ خوردوی غدیر از قدیم دارم آیا درمورد آن اطلاعاتی دارد و آیا بفروشم یا نگه دارم. با تشکر
پاسخ : در بیزینس به ویژه وقتی صحبت از سرمایه های میلیاردی است، حتی نیم درصد هم مهمه چه برسه به دو درصد. در مورد ولغدر هم به لحاظ تکنیکال در تایم فریم هفتگی یه سر و شانه کف با هدف 85 الی 90 تومن می بینم که البته بعیده به این زودیها محقق بشه. بعلاوه قیمت در یک کانال صعودی با شیب ملایم هم قرار داره. بنابراین به لحاظ تکنیکال نگهداری اش با رعایت حد ضرر 48 تومن ایرادی نداره. اما سهم یک مشکل بنیادی داره. و اون هم زیان انباشته است. طبق آخرین ترازنامه، شرکت دارای 733 میلیون تومان زیان انباشته است یعنی به ازاء هر سهم 24 ریال زیان انباشته. اما از طرفی در صورتهای مالی و ترازنامه یک نکته مثبت هم دیده میشه. زیان انباشته در پایان سال مالی قبل (30/9/90) یک میلیارد و هفتصد و هفده میلیون تومان بوده و شرکت در عرض 6 ماهه سال مالی جاری ( تا 31/3/91) تونسته زیان انباشته را به مقدار زیادی کاهش بده. بنابراین میشه پیش بینی کرد که به زودی زیان انباشته صفر میشه و شرکت به روند رو به رشد سالهای گذشته بر می گرده.

این نظر توسط amirabbas در تاریخ 1348/10/11 و 21:25 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام وتشکر ازنظرکارشناسانه تان بسیارمفید وجامع بود.


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 501
  • کل نظرات : 7186
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2484
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 5,984
  • بازدید سال : 45,735
  • بازدید کلی : 1,771,646
  • کدهای اختصاصی