loading...
تحلیل بازارهای مالی
مهران تکنیکال بازدید : 790 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (10)

 

نگاهی کوتاه به چند سهم می اندازیم.

1- صنایع شیمیایی ایران (شیران)

خودم سهم را حدود 2670 تومن خرید کردم و تا حالا به حدود 3200 رسیده و البته امروز بیش از دو درصد منفی است. به لحاظ تکنیکی وضعیت سهم را خیلی خوب می بینم. از نظر بنیادی شرکت eps خود را 502 تومن اعلام کرده که در سه ماهه اول 217 تومن معادل 43 درصد را پوشش داده. بنابراین تعدیل مثبت در این سهم بسیار محتمل هست. لذا فکر می کنم هنوز هم در درصدهای منفی سهم خریدنی است. احتمال رشد در درجه اول تا 3500 و در ادامه تا حدود 4200 را می دم.

نکته مثبت دیگر سهم اینه که سال مالی اش انتهای آذر هست و فعلاً مجمعی نداره تا نگران بلوکه شدن نقدینگی باشیم.

 

2- سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) :

وضعیت تکنیکی سهم را بسیار خوب می بینم. فعلاً رشد تا 260 و در ادامه در میان مدت تا بالای 300 را برای سهم متصور هستم. خودم سهم را حدود 215 خرید دارم.

سال مالی وتوکا هم مثل شیرانه و نگرانی بابت مجمع نداریم.

 

3- لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) : این سهم در یک هفته یک سود 12 درصدی به من داد. قبل مجمع در 60 تومان خرید کردم و روز باز گشایی فروختم. فعلاً سهم صف فروشه ولی این وضعیت زیاد طول نمی کشه. ولغدر در مجمع سودی تقسیم نکرد که البته برای من قابل پیش بینی بود و به همین دلیل هم قبل مجمع سهم را خرید کردم. ولغدر مدتها زیان انباشته داشت و دلیل افت سهم از بالای 100 تومن  تا حدود 40 تومن همین زیان آور بودن بود. اما در آخرین گزارش ولغدر، زیان انباشته از بین رفته و تبدیل به سود اندک شده . بنابراین سهم به عدم تقسیم سود برای افزایش سود انباشته نیاز داشت.  با توجه به عدم تقسیم سود در مجمع امسال، میزان سود انباشته شرکت در گزارش بعدی افزایش خواهد داشت. eps اعلام شده برای سال مالی جدید 220 ریال هست که در 3 ماهه 111 ریال معادل 50 درصد پوشش داده شده. با توجه به تبدیل زیان انباشته به سود و همچنین سود آور شدن شرکت و میزان پوشش سود، ولغدر به مرور به سمت 100 تومان حرکت خواهد کرد. به لحاظ تکنیکی هم تثبیت بالای 72 تومن هدف 90 تومانی را در پی خواهد داشت. بنابراین پس از جمع شدن صف فروش گزینه مناسبی برای خرید میان مدت خواهد بود.

 

مطالب فوق صرفاً نظر شخصی نویسنده است و نباید به تنهایی ملاک تصمیم گیری قرار گیرد. بدیهی است مسئولیت هر تصمیم و معامله ای بر عهده مخاطب می باشد.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بهزاد در تاریخ 1392/03/20 و 23:38 دقیقه ارسال شده است

با سلام
میشه نظرتون رو در مورد سهم شپارس بفرمائید.
پاسخ : ببینید این سهم در چهار ماه از 145 تومن تا 627 تومن رشد کرده ! یعنی 330 درصد رشد! طبیعی است در چنین شرایطی ورود به سهم بسیار پر ریسکه و من توصیه نمی کنم. اما اگر داشتید و دارید که خوش به حالتون! ولی باید یواش یواش به فکر خروج باشید.
خروج پلکانی توصیه میشه. در غیر اینصورت حتماً حد ضرری در نظر بگیرید برای خروج و سهم را نگهداری کنید.

این نظر توسط ehsan khan در تاریخ 1392/03/20 و 12:52 دقیقه ارسال شده است

سلام و تشکر بخاطر پاسخ
بنده متاسفانه تکنیکال بلد نیستم و زمینه یادگیریش هم برام وجود نداره.در زمینه تکنیکال وقتی افرادی رو در وبلاگها میبینم که تحلیل در موارد مختلف مثلا مارکت داخل یا خارج میزارن بحث از تحلیل زمانی میکنن که میشه تحلیل کرد بطور تقریبی یا حتی دقیق که چقدر طول میکشه که مثلا یه سهم به تارگت نهاییش برسه.
منظورم از سوال قبلی همین بود که آیا میشه دقیق یا تقریبی گفت مثلا سهام ولغدر چندماه طول میکشه که به تارگت100تومنش برسه و همینطور شیران؟
ممنون از پاسخهاتونشکلک
پاسخ : ببینید بحث تحلیل زمانی خودش یک بحث مفصل هست ولی ابزار محدودی در مقایسه با تحلیل قیمت داره. بنابراین خیلی نمی تونیم روی تحلیل زمانی حساب کنیم. البته هر تحلیلگری بر مبنای تجربه خودش حدس هایی می زنه که در چه بازه زمانی ممکنه به هدف برسه ولی به هیچ وجه نمیشه بهش تکیه اساسی کرد.

این نظر توسط منصوری در تاریخ 1392/03/20 و 12:48 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت جناب مهران
لطف کردید ممنون.

این نظر توسط بهنام سعیدی در تاریخ 1392/03/19 و 20:17 دقیقه ارسال شده است

جناب متین از اینکه بر ما منت نهاده و آدرس ما را در پیوند سایت خود قرار دادید بسیار ممنون و سپاسگذارم و امیدوارم روزی بتوانم جبران کنم .

هر امری بود در خدمتم .

ارادتمند : بهنام سعیدی

موفق باشید .
پاسخ : دوست گرامی
من متین نیستم، مهران هستم.
شما هم گیر دادیا !

این نظر توسط ehsan khan در تاریخ 1392/03/19 و 19:10 دقیقه ارسال شده است

سلام
ببخشید چون مبتدی هستم چند سوال در مورد سهامی که ارائه کردید خدمتتون دارم:
1ـسهم شیران که گفتین الان3200هست و در درجه اول تا3500 و در ادامه تا حدود4200احتمال رشد داره این تارگتهای 3500 و 4200 هر کدوم چقدر زمان میبره که به این تارگتها برسه؟
2ـسهم ولغدر که گفتین صف فروش هست به نظرتون از نظر زمانی کی و با چه قیمتی زمان خرید هست؟و چقدر طول میکشه که این سهم به 100تومن که اشاره کردین برسه؟
باتشکر از راهنماییهاتون
پاسخ : البته وقتی پست مربوط به شیران را می نوشتم قیمت حدود 3070 بود. امروز دوشنبه سهم حتی تا 2910 هم معامله شد ولی به سرعت صف خرید شد. در واقع فرصت خرید دیروز و امروز صبح بود.
تارگت 3500 احتمالاً به زودی دیده میشه ولی 4200 نیاز به زمان داره.

ولغدر هم صفش جمع شد و فعلاً مثبت شده. برای رسیدن ولغدر به 100 تومن چند ماه وقت لازمه. در واقع سهمی که مدتها 40 ، 50 تومن بوده را بازار نمی تونه باور کنه که یک دفعه 100 تومن بشه.

این نظر توسط بهنام در تاریخ 1392/03/18 و 20:52 دقیقه ارسال شده است

جناب متین متاسفانه ظاهرآ سیستم وبلاگ بلاگفا پیوندهای رز بلاگ را نمیپذیرد .

مراتب جهت اطلاع عرض شد .

شما لطفآ امتحان کنید ببینید رزبلاگ هم متفابلآ همینطور است یا خیر ؟

موفق باشید .
پاسخ : من لینک کردم و شد.
ضمناً من محمد متین نیستم. مهران هستم. ظاهراً کلاً اشتباه گرفتید!

این نظر توسط بهنام سعیدی در تاریخ 1392/03/18 و 19:50 دقیقه ارسال شده است

با سلام حضور محترم جناب محمد متین .

امیدوارم خوب و خوش باشید .

آدرس وبلاگ شما را در قسمت پیوندهای وبلاگمان لینک کردیم / لذا خواهشمندیم جنابعالی هم آدرس ما را با نام ( قیمت لحظه ای دلار ) در قسمت پیوندها لینک کنید .

با تشکر فراوان


این نظر توسط ehsan khan در تاریخ 1392/03/18 و 16:59 دقیقه ارسال شده است

سلام
سهامهایی که لطف کردین و تحلیلشون رو گذاشتین این تارگتها که مثلا گفتین در میان مدت بهش میرسه آیا میشه دقیق یا تقریبی گفت این کوتاه مدت یا میان مدت چقدر طول میکشه؟مثلا یکماه یا 2ماه یا بیشتر یا کمتر؟
باتشکر از زحماتتونشکلک
پاسخ : تعریف کوتاه مدت و میان مدت برای افراد مختلف فرق داره. منظور من از کوتاه مدت کمتر از یک ماه هست و میان مدت بیش از یک ماه تا دو سه ماه.

این نظر توسط حسین در تاریخ 1392/03/18 و 13:39 دقیقه ارسال شده است

با سلام و تشکر فراوان

از آنجائی ممکن است عده ای مثل بنده، دسترسی ای به نمودارهای سهم های فوق نداشته باشند... و فقط جهت آشنائی و یادگیری تحلیل تکنیکال (نه خرید و فروش)، به این سایت سر بزنند، بهتر است حداقل یک تصویر از نمودار روزانه یا هفتگی نیز ارائه دهید.

پاسخ : بله. حتماً
اصولاً قصد من هم ارائه و تحلیل نمودارهاست ولی چند وقته رز بلاگ دچار ایراداتی شده که گذاشتن تصویر وقت زیادی می گیره. با این وجود سعی می کنم از تصاویر نمودار ها استفاده کنم.

این نظر توسط هادی در تاریخ 1392/03/18 و 13:29 دقیقه ارسال شده است

سلام

واقعا ممنون.جدا از سیگنالهای خرید و فروشی که میدید و عموما راه گشا هستند بنده قبل از خوندن این پستها خودم سهمها رو نگاه می کنم و سعی می کنم به یه تحلیل از اونها برسم بعد تحلیلم را با پستهای شما مقایسه می کنم و به این ترتیب نقاط قوت و ضعف خودم رو بهتر می فهمم و این یعنی هی کلاس درس خوب و عالی با تمرین و حل تمرین
دست شما درد نکنه و تشکرشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 501
  • کل نظرات : 7186
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2484
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 701
  • بازدید ماه : 468
  • بازدید سال : 40,219
  • بازدید کلی : 1,766,130
  • کدهای اختصاصی