loading...
تحلیل بازارهای مالی
مهران تکنیکال بازدید : 1179 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (16)

 

صرافی جلالی قیمت ۳۵۸۰ را برای فروش درج کرده و قیمتی که خود من از صرافی گرفتم هم ۳۶۰۰ تومنه. بنابراین افت قابل تاییده. نقطه مهم برای دلار ۳۴۷۰ تومنه. حد ضرر را ۳۴۷۰ تومن (قیمت پایانی) قرار بدید و در صورت شکسته شدن، روند نزولی کوتاه مدت تایید میشه و خروج به صلاحه.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حسین در تاریخ 1391/08/01 و 13:46 دقیقه ارسال شده است

سلام
خسته نباشید
به نظرتون رونده نزولی تا چه قیمتی هست؟
قبلا از راهنماییتون متشکرم
پاسخ : پست امروز را بخونید

این نظر توسط حسین در تاریخ 1391/07/30 و 21:38 دقیقه ارسال شده است

ممنون

این نظر توسط حسین در تاریخ 1391/07/30 و 19:31 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید واقعا ممنون بابته تحلیلاتون
به نظرتون هنوز روند مشخص نشده که نزولی هست یا نه؟
پاسخ : فردا صبح همینجا مراجعه کنید. الان خیلی خسته هستم فردا جواب می دم.

این نظر توسط حبیب در تاریخ 1391/07/30 و 15:41 دقیقه ارسال شده است

سلام اقا مهران
چگونه می توان از روی قیمت مظنه طلا که در حال حاضر 6010000 می باشد قیمت گرم 18 عیار را به دست اورد؟
پاسخ : اگه منظورتون از مظنه طلا، قیمت یک مثقال طلای 17 عیار باشه، قیمت هر گزم طلای 18 عیار از فرمول زیر حساب میشه:
(قیمت مظنه طلا ضرب در 750 ) تقسیم بر 705 ، تقسیم بر 4.608
در مثال شما هر گرم طلای 18 عیار میشه :
1387503 ریال

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1391/07/30 و 13:51 دقیقه ارسال شده است

سلام آقا مهران از شما تقاضا دارم کتابهای تکنیکال برای آشنایی ابتدایی و همچنین تحلیل معرفی نمایید از آنجایی که قادر به شرکت در کلاسهای شما نمی باشم متاسفانه عنایت فرموده برای شروع و حتی بعد از آن کتابی که مورد تایید جنابعالی باشد، معرفی نمایید.
با تشکر اگر امکانش هست ایمیل بفرمایید.
بسیار ممنون و سپاسگذارم.
پاسخ : به لینک زیر مراجعه کنید.
http://technicalanalysis.rozblog.com/post/75

این نظر توسط رعيت در تاریخ 1391/07/30 و 0:53 دقیقه ارسال شده است

جناب مهران سلام مجدد
حال با توجه به فرمايشات جنابعالي مبني بر صدور سيگنال رشد بالاي قيمت ٣٨٠٠ آيا حتما قيد بسته شدن قيمت ٢ روز متوالي بالاي ٣٨٠٠ رو بايد رعايت كرد يا اينكه در اولين مرحله كه قيمت از ٣٨٠٠ عبور كرد به منزله صدور سيگنال رشده خواهد بود
پاسخ : بله شرایط دو روز را باید رعایت کرد.

این نظر توسط مهدی ایرانی در تاریخ 1391/07/29 و 23:20 دقیقه ارسال شده است

نام آقای مهدی غضفری، وزیر صنایع و معادن دولت دهم را به عنوان طراح اتاق ارزی (مدیریت ارز به قصد شکست دادن تحریمها) را به خاطر بسپارید.

طرح مدیریت ارز ایشان، آخرین امید ها به تلاش برای رفع تحریمها را منتفی کرده است، زیرا مطابق طرح ایشان، با گران کردن ارز و جیره بندی آن و مدیریت واردات و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم و توان مصرف جامعه، میتوان مصرف ارزی کشور را به حدی کاهش داد که دیگر نیازی به درآمد نفتی نباشد. و در این صورت دیگر نیازی نیست برای رفع تحریمها تلاشی صورت بگیرد و یا اینکه در این راستا، نیازی به گشایش فضای سیاسی در داخل کشور باشد.
البته ایشان بر این عقیده اند که عمده اقلام وارداتی بزودی همزمان با ته کشیدن ذخایر ارزی، با تولید داخل جایگزین خواهد شد. و ارز مورد نیاز واردات باقی مانده، از محل ارز ناشی از صادرات غیر نفتی تامین خواهد شد. لذا اینکه نفت ایران خریداری ندارد، اهرم فشار نخواهد بود و تحریمها شکست خواهند خورد.

این طرح مورد استقبال مسئولین تصمیم گیرنده قرار گرفته، و اجرایی شده است. لذا فعلا تا اطلاع ثانوی، تلاش برای لغو تحریمها لزومی نخواهد داشت. و در راستای حمایت از این طرح، اقای توکلی نماینده مجلس، راه اندازی مجدد سیستم توزیع کالای سهمیه از طریق "کوپن" را درخواست کرده است.

همچنین آقای محسن رضایی اعلام کرده است که تحریمها هشت سال، طول خواهند کشید. یعنی اینکه بناست تا هشت سال، تلاشی برای رفع تحریمها صورت نگیرد.که البته میل به خود تحریمی را نمیتوان در این اظهارات نادیده گرفت.

علاوه بر این، مسئولان بخشهای مختلف صنعت، طرحهای های توسعه ای خود را از برنامه خارج کرده اند. زیرا طبعا کسی از کشوری در حال "جنگ تحریمها" است، انتظار توسعه ندارد. پس نیاز ارزی این بخشها هم منتفی خواهد شد. از طرفی، به دلیل منتفی شدن صادرارت نفت، کشور ظرفیت کافی برای تامین، برق،بنزین و گازوییل مورد نیاز مصرف داخل را خواهد داشت. ضمن اینکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، مصرف این موارد نیز کاهش خواهد یافت.

به روایت کلی، مجموعه اقدامات موازی در عرصه های مختلف اقتصاد کشور، در راستای تسهیل تحقق "اقتصاد مقاومتی" در جریان است.

علاوه بر این، قطعا در سایر عرصه های سیاسی، امنیتی، تبلیغاتی، اجتماعی و ... نیز اقدامات موازی، انجام خواهد شد.

ورود به شرایط اقتصاد مقاومتی، به قصد مشمول زمان کردن لزوم گشایش فضای سیاسی صورت میگیرد. زیرا مجموعه حاکمیت امیدوار است، که پس از اینکه کشور حدودا یک دهه را در شرایط اقتصاد مقاومتی سر کند، مطالبات امروزی استحاله خواهند شد، و معادلات جدیدی بر عرصه سیاسی کشور حاکم خواهد شد.

این تمام آن چیزی است که در حال رخداد است. اگرچه افق مشخص و روشنی در این مسیر برای متولیان آن وجود ندارد، اما چون قدم گذاشتن در این راه برای آنهاناگزیر است، مشکلات و موانع احتمالی اجرای آن، بر اتخاذ این تصمیم تاثیر نگذاشته است. و متولیان این تصمیم، با فرافکنی، ساده اندیشی و خطی نگری محض قدم در این راه گذاشته اند.

حرکت در این مسیر، در پوشش شعارهایی نظیر رونق تولید، تحقق اقتصاد غیر نفتی، خودکفایی، افزایش صادرات غیر نفتی، ایجاد ثبات در بازار و ... در حال انجام است.

تقریبا دیگر هیج مسئولی بحث کاهش نرخ ارز را مطرح نمیکند، و غالبا بحثها حول تعادل و تثبیت نرخ ارز میباشد. مواردی نظیر معلق نگه داشتن تقاضا ها و بازار، شایعه تزریق دلار تقلبی در بازار، امنیتی کردن بازار، نسبت دادن گرانی ارز به ناتوانی مسئولان و ... همگی به قصد یاری به اجرای طرح جیره بندی و کاهش مصرف ارزی در حال انجام است.

در شرایط نرمال، اجرای طرح کلانی چون اقتصاد مقاومتی، قطعا باید به تصویب مجلس کشور برسد، و تمامی ابعاد آن، عوارض و مزایای آن به اطلاع مردم برسد، و دولت برنامه های خود برای حمایت از مردم، شرکتها و بنگاههای اقتصادی در برابر عوارض چنین طرحی را باید به صورت شفاف و دقیق عنوان کند. و مهم تر از همه، طول دوره اجرای طرح و نتایج آن، باید دقیقا مشخص شود.

برای مثال میتوان به نمونه مشابه اما بسیار کوچکتری که تحت عنوان ریاضت اقتصادی که در کشور یونان، در استانه اجرا است، اشاره کرد.

این در حالی است که متاسفانه، بدون رعایت حتی یکی از ملزومات فوق الذکر، تحمیل اقتصاد مقاومتی به کشور کلید خورده است.

آنچه عنوان شد، خواست متولیان این طرح است، اما اینکه در ادامه، با بروز عوارض و موانع این طرح، چه رخ خواهد داد، سوالی است که پاسخ به آن دشوار و نگران کننده است...

این نظر توسط مرتضی در تاریخ 1391/07/29 و 22:51 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت آقا مهران گرامی
من یه سوال تکراری دارم!من مقداری طلا دارم، همانطور که می دانید روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری بسیار نزولی بوده است و اگر بخواهد روندی مشابه سالهای قبل داشته باشد می بایست منتظر قیمت های بسیار پایین تر اونس باشیم(من اصلا تخصصی در زمینه تحلیل تکنیکال ندارم فقط از شکل نمودار طی دو سال اخیر به نظر اومده که قیمت میاد پایین) اما اوضاع دلار تو مملکت مشخص نیست و ممکنه حتی با کاهش قیمت جهانی طلا، تو ایران شاهد قیمت طلا باشیم. با این تفاسیر چند سوال دارم:
1- آیا روند نزولی طلای جهانی ادامه خواهد داشت(مثلا تا کانال 1500)
2- آیا اکنون وقت مناسبی برای فروش است و اگر بفروشم آیا بورس گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟ چون که قرار دادن پول در بانک معقول نیست.

ممنون می شم اگه نظرتون رو سریع تر بگید چون من قصد دارم قبل از بازگشایی بازارهای جهانی (که احتمالا با افت مجدد همراه خواهد بود)تصمیممو بگیرم.
با تشکر مجدد.
پاسخ : 1- افت طلای جهانی تا مانال 1500 بسیار بعیده. حداکثر افتی که من برای افت طلای جهانی متصور هستم تا 1635 هستش. اما همچنان معتقدم که تاثیر روند دلار بر طلای داخل ایران، از تاثیر انس جهانی، بیشتره. با این وجود طلای جهانی را در دراز مدت صعودی می بینم.
2- با توجه به موضوعی که در بالا گفتم (تاثیر دلار) باید ببینیم دلار چی میشه. اگه دلار هم بخواد نزولی بشه، قطعاً باید فروخت ولی اگه دلار بخواد صعود کنه، تاثیرش از افت انس بیشتره و نگهداری به صلاحه. باید تکلیف ذلار روش بشه.
بورس را برای غیر حرفه ای ها توصیه نمی کنم. اول باید یاد بگیرید و بعد سرمایه گذاری کنید.

این نظر توسط حبیب در تاریخ 1391/07/29 و 17:53 دقیقه ارسال شده است

سلام اقا مهران
امیوارم این وبلاگ همیشه پا برجا باشد.من مطالب بسیار زیادی را ارز این طریق اموختم.

این نظر توسط کاوه در تاریخ 1391/07/29 و 16:44 دقیقه ارسال شده است

درود جناب مهران،

پیش بینیتون برای بلند مدت (اسفند ماه) چه قیمتی رو برای دلار/یورو نشون میده

خیلی سپاسگزارمشکلک


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 501
  • کل نظرات : 7186
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2484
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 6,020
  • بازدید سال : 45,771
  • بازدید کلی : 1,771,682
  • کدهای اختصاصی