loading...
تحلیل بازارهای مالی
مهران تکنیکال بازدید : 847 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (4)
شامگاهی evening star است. این الگو شامل سه شمع میشه. شمع اول با بدنه بلند و کشیده و سفید. شمع دوم شمعی با بدنه کوچک و سایه بالایی و پایینی و شمع سوم بدنه بلند و سیاه. این الگو در پایان یک روند صعودی شکل می گیره به صورت شکل زیر.

چیزی که در نمودار دلار هم دیده میشه شبیه به همینه. البته شمع اول و دوم را داریم. بنابراین اگر فردا دلار افت بکنه و شمع سوم شکل بگیره، میشه گفت که دلار وارد فاز اصلاح (موج 4) شده. در غیر اینصورت اگه بخواد روند صعودی را ادامه بده، به لحاظ تکنیکال تا 3500 مقاومت بزرگی سر راهش نیست. اما شاید به اعداد رند واکنش نشون بده.

فعلاً من توصیه خاصی ندارم. خودم فروخته ام و منتظر فردا هستم تا ببینم چی پیش میاد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ali در تاریخ 1391/07/10 و 18:58 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت مهران جان عزیز.ازتحلیلهای زیبایت سپاسگزارم.به نظرشماصعوددلارتاکجاادامه خواهدداشت؟یعنی اینکه دریکی دوروزاینده شاهدقله خواهیم بود؟درضمن مقاومت های بعدی دلار3500-3660-3700 راتاییدمی نمایید؟باتشکرازپاسخ شما
پاسخ : به پاسخی که به جناب پرهام در پست حباب ؟! دادم مراجعه کنید.

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1391/07/10 و 11:03 دقیقه ارسال شده است

آقای مهران عزیز سلام
امروز خبر دلار 3250 ساعت 10:45 بازار رو طه داده بنظر شما با توجه به نمودار و تحلیل خودتون چه باید کرد منتظر تحلیل جامع شما هستیم.
با تشکر از لطف شما

این نظر توسط Radin در تاریخ 1391/07/10 و 0:11 دقیقه ارسال شده است

ایول مهران جان خودم دو به شک بودم ریسک کنم که اگر فردا 3100 باز شد بخرم و ریسک بکنم الان دل قرص ترم کردی اگر افزایشی بود ایشالله می خرم چون از ترس مقاومت 3000 تومن تخلیه شدم
پاسخ : در اینصورت باید ریسکش را هم بپذیرید. تا دیروز اگرچه هیجانی هم بود ولی در قالب تحلیل می گنجید. اگه بخواد روند چند ورز گذشته باز هم ادامه پیدا کنه، این دیگه حبابه و این حباب روزی خواهد ترکید.

این نظر توسط مهدی ایرانی در تاریخ 1391/07/09 و 23:53 دقیقه ارسال شده است

نظرت چیه مهران خان راجع به این نظر من:

به نظر میرسد مرحله اول عملیاتی کردن طرح "اقتصاد مقاومتی" با قبضه کامل عرضه دلار به صورت جیره بندی در یک اتاق (دقت کنید دقیقا یک اتاق) توسط تیم مدیریتی "اقتصاد مقاومتی" کلید خورده است.
لذا، شاید زمانی قیمت دلار آزاد در نرخی به صورت ناپایدار متعادل شود، اما کاهش نخواهد یافت. شاید دیده شدن الگوهایی عجیب و خارق العاده در تحلیل های تکنیکال هم تاییدی بر این مساله باشد که رفتار بازار طبیعی و بر مبنای تاثیر متعارف عرضه و تقاضا نیست.

با تاسف فراوان، احساس میکنم طی روزها و هفته های آتی، شاهد مراحل دیگر اجرای این طرح، نظیر افزایش یارانه دهکهای پایین، تصویب تامین کسری بودجه از محل درامد ریالی ناشی از افزایش قیمت فروش ارز بالای نرخ مرجع، و حتی طرح سهمیه بندی اقلام اساسی (کوپن) باشیم.
پاسخ : تا دیروز اگرچه هیجانی هم بود ولی در قالب تحلیل می گنجید. اگه بخواد روند چند ورز گذشته باز هم ادامه پیدا کنه، این دیگه حبابه و این حباب روزی خواهد ترکید. نظیر چیزی که اسفند پارسال برای سهام بعضی شرکتهای قندی اتفاق افتاد.
یک رشد بی رویه تا اسفند ماه و بعد افت شدید در بعضی نمادها. مثلاً قپیرا از 570 تومن تا 2600 تومن رشد کرد وبعد از 2600 تا 1150 تومن سقوط!
البته من سناریوی دیگری هم مد مظر دارم که سر فرصت می گم.


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 501
  • کل نظرات : 7186
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2484
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 6,013
  • بازدید سال : 45,764
  • بازدید کلی : 1,771,675
  • کدهای اختصاصی