loading...
تحلیل بازارهای مالی
مهران تکنیکال بازدید : 1184 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (7)

دلار از یک طرف چند ماهه که در یک کانال صعودی قرار گرفته. (خطوط قرمز رنگ روی تصویر) و خروج از روند صعودی دراز مدت، مستلزم شکستن کف کانال به پایینه. اما از طرفی قیمت در حال حاضر به سقف کانال برخورد کرده.

از منظر امواج الیوت اگه به نمودار بخواهیم نگاه کنیم، موج شماری قبلی Fail شده. در واقع چیزی که ما فکر می کردیم موج 4  باشه، در واقع موج 4 بود. و هنوز موج 3 تمام نشده بود. در واقع خود موج 3 به 5 موج کوچکتر تبدیل شده . بنابراین ما همچنان منتظر موج 4 باید باشیم.

 

 

با در نظر گرفتن موارد فوق باید به نکات زیر توجه کرد.

1- با وجود اینکه امکان ادامه پیدا کردن موج 3 در طول کانال تا 2950 تومان وجود داره، ولی خرید در چنین موقعیتی کاری پر ریسک تلقی میشه. بنابراین توصیه شخصی من عدم خرید در شرایط فعلی است اما چنانچه تصمیم به خرید گرفتید، اولاً در صورت باقی ماندن قیمت بالای 2650 باید باشه و دوما ً حد ضرر خرید را در 2620 تومان قرار بدید.

2- در صورت خرید قبلی و نگهداری نیز، دو حد ضرر در نظر بگیرید . اولی 2620 و دومی 2550 و در صورت شکسته شدن هریک، نصف دارایی را بفروشید.

فراموش نکنید تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و مسئولیت خرید و فروش با شماست.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علی در تاریخ 1391/07/11 و 10:48 دقیقه ارسال شده است

سلام آقا مهران
بنده دقیقا شرایط پریسا خانم رو دارم. و دقیقا 20 تا سرمایه دارم و نمی خوام فردا اگه قرار شد برم خارج از کشور ادامه تحصیل بدم ارزشش 20% دلار هم نباشه.
خواهش بنده نیز این است که در صورتی که زمان خرید مشخص شد آن را اطلاع دهید. بی نهایت ممنون.

اما نظر من: 1- با توجه به احتمال ایجاد قانون منع خرید و فروش ارز و 2- تحریمهای بیشتر و 3- نبود ذخیره ارزی، به طور میانگین قیمت دلار تا پایان سال 4500 خواهد بود.
اما به نظر تا پایان هفته صعود ادامه خواهد داشت و در پایان هفته فت دلار نهایتا تا 2800-3000 باشه و دوباره صعود خواهد کرد.

این نظر توسط آرمین در تاریخ 1391/07/09 و 22:04 دقیقه ارسال شده است

من امشب آخر وقت سکه خریدم 1185000 ایشالا که ضرر ندم. امروز از صبح نشستم و دیدم نه تنها نزول معقولی نداره بلکه فقط و فقط بالا میره. فکر کنم با وضع موجود حداقل تا انتخابات آمریکا روند صعودی باشه. البته استاد شمایین.
پاسخ : من هم امیدوارم هیچ کسی ضرر نکنه.

این نظر توسط آرمین در تاریخ 1391/07/09 و 7:43 دقیقه ارسال شده است

سلام
ببخشید در یک کلام:
من امروز بخرم یا نه؟
سکه یا دلار؟
کی بفروشم؟
بینهایت ممنون میشم؟
پاسخ : خرید را که توصیه نمی کنم در این شرایط.
در مورد فروش هم که قبلاً گفتم. هم در تحلیلها و هم در قسمت نظرات.

این نظر توسط رامتین در تاریخ 1391/07/08 و 23:05 دقیقه ارسال شده است

مهران جان خسته نباشی

بازم گل کاشتی ، زنده باشی برادر ، احساس میکنم یه حامی که خون ایرانی اصیل تو رگهاش ، به همه دوستاش کمک میکنه .

من امروز رفتم کتابهای معرفی شده توسط شما رو برای مطالعه دقیقتر تهیه کردم ، متاسفانه اصفهان نیستم وگرنه بعنوان شاگرد میامدم در خدمت شما می بودم . یه جایی خوندم که برای مطالعه کتاب " تحلیل تکنیکال ، جان مورفی " حتما از یه نرم افزار در کنارش استفاده کنیم که اثر بیشتری داشته باشه ، لطفا نطرتون رو درباره استفاده همزمان از نرم افزار بفرمائید و ممنون میشم نرم افزار پیشنهادی تان رو هم معرفی کنید .

ممنونم از برادر و استاد عزیزم
پاسخ : بدون استفاده از نرم افزار، درک تحلیل تکنیکال کامل نمیشه. من نرم افزار رهاورد نوین را استفاده می کنم که پولیه ولی نرم افزار مفید تریدر مجانیه و در نت قابل دانلوده. نرم افزار های خارجی کرک شده هم هست مثل امی بروکر

این نظر توسط ممل در تاریخ 1391/07/08 و 15:34 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام وخسته نباشید
می خواستم بدونم خرید طلا با قیمت هر گرم 110 هزار با قبول اینکه تا 10 هزار هم ضرر کنه و بخوام حداقل 3 ماه نگه دارم به نظر شما انجام بدم یا نه؟
با تشکر
پاسخ : به نظرم فعلاً نه.

این نظر توسط پریسا در تاریخ 1391/07/08 و 13:36 دقیقه ارسال شده است

آقای مهران سلام
شما لطف کردین و نظر من رو پاسخ دادین، من هر دو رو(یعنی هم سوال خودم و هم نظر شما رو)برای یادآوری می ذارم و در آخر سوالم رو مطرح می کنم:

"سلام آقای مهران
یک خواهشی داشتم که حقیر رو کامل راهنمایی کنید، بنده 20 میلیون پول دارم، می خوام دلار بخرم، به علت اینکه سر کار میرم اصلا وقت اینکه الان بخرم و فردا بفروشم یا مدام پیگیر تحلیل باشم رو ندارم، درآمدم از کارمه و دلار رو برای چند ماه آینده می خرم که فقط ارزش پولم حفظ بشه که اگر خدا خواست و فرجی شد در آینده تبدیل به ملک بشه، ممنونتون میشم لطف کنید بگید کی می تونم قیمت کف(یا قیمت به نسبت پایین) بخرم؟، آیا جریان قبل عید و بعد عید دوباره پیش میاد یا نه؟!، شما تو تحلیلهای قبلیتون گفتین نمودار شما رو به شک انداخته که نکنه جریان قبل و بعد عید پیش بیاد، چون من قصد خرید و فروش مدام ندارم و هدفم حفظ سرمایه هست میخوام حتی الامکان زمانی خرید کنم و نگه دارم که قیمت افت خودش رو کرده باشه، آیا با توجه به مطالب گذشتتون احتمال میدین جریانات فبل و بعد از عید پیش بیاد و قیمت اونقدر افت بکنه؟
ممنونتون میشم"
پاسخ : پریسا خانم. نظر شما حذف نشده و سر جاشه. اما چون تعداد کامنتها زیاد شده رفته تو صفحات بعدی. به پست دیروز برید. انتهای کار که باکس ارسال نظرات هست، زیرش اعداد 1و2و3 را می بینید. نظر شما توی صفحه 3 موجوده. پاسخ شما هم اینه که صبر کنید. اگه 2650 به بالا شکسته نشه، قطعاً افت در پیش داریم. اما اگه شکسته بشه، لا اقل در کوتاه مدت افت زیادی نداریم"

و اما سوال من: الان مقاومت 2650 شکسته شد، من عجله ای ندارم فقط می خوام متضرر نشم، میشه بگید که باید صبر کنم یا نه، آیا تکرار جریان وقوع قبل از عید و بعد از عید رو پیش بینی می کنید و اگر پیش بینی می کنید تصور می کنید تا چه مقدار افت خواهد کرد، سپاسگزار خواهم بود اگر جواب کاملی به بنده بدین.
ممنونتونم
پاسخ : ببینید من پیش بینی یک افت نسبتاً زیاد را می کنم. و منتظرش هستم. اینکه دقیقاً کی اتفاق بیفته نمی دونم ولی در نمودار هفتگی نزدیک شدن به سقف را می بینم. در صورت شروع افت، حمایتها را اعلام خواهم کرد.

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1391/07/08 و 11:52 دقیقه ارسال شده است

سلام مهران عزیز
می خواستم بپرسم کف موج 4 چقدر خواهد بود؟ آیا میشه تعیین کرد موج 4 حداکثر تا چقدر ممکنه پایین بیاد؟
ممنون
پاسخ : از الان سخته. اگه موج 4 شروع بشه، بعد حمایتها را اعلام خواهم کرد


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 501
  • کل نظرات : 7186
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2484
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 5,992
  • بازدید سال : 45,743
  • بازدید کلی : 1,771,654
  • کدهای اختصاصی